My happy hair!

2009-05-28 @ 16:04:14
Det var någon som tyckte att jag skulle skriva ett inlägg om mitt hår, hur jag fick det från brunt till blondt och så. Och eftersom jag inte har något att göra kan jag ju göra det.

Förra sommaren, 2008, färgade jag mörkbrunt i typ augusti. Sen typ i oktober kanske började jag fundera på om jag skulle färga blondt, men det kändes så overkligt och så fult att jag, som haft brunt hår hela mitt liv, helt plötsligt ska färga blondt. Så frågade alla vad dom tyckte. De flesta sa ja, men då jag provade fridas löshår såg det bara fult ut!

Min naturliga hårfärg!


Jag i mörkbrunt 2008!

Sen efter ett tag bestämde vi oss för att jag skulle färga blondt hur dåligt kunde det bli igentligen? Så jag och Eloise gick och köpte färg, åkte till ett solarium och färgade inne på toaletten, haha. Då vart det typ orange/ljusbrunt. Det såg rätt ok ut ändå, itne så man var tvungen att stanna hemma hela dagarna. Sen så tror jag att vi färgade 7 gånger till. Inte på samma dag om ni tror det ändå, utan det kanske tog 3-4 veckor. men såg inget resultat.


Och sådär vart det efter att jag färgat 8 gånger!


Sen så köpte jag en ny färg från swartzkopf, jag hade igentligen gett upp och tänkt att nej fan un färgar jag tillbaka till blodnt, men jag ville inte ge upp ändå, och mina vännder tjata och att jag skulle fortsätta. Men efter 8 försök och inget blondt så började jag tröttna på det. Plus att det kostade! Men sen då jag provade swartzkopf så vart det blondt, fast med mycket gula pigment i dock. Så jag fick Johans silverschampoo som gjorde att de gula pigmenten försvann lite granna. Sen färgade jag en gång med silverblondt också. Som gav det resultat som jag nu har idag!



Kisses!


Kommentarer
Postat av: maria

hihi första bilden kommer jag komma ihåg, då du och jag drack cola i parken hela dagen lång :)<3

2009-05-28 @ 18:10:22
URL: http://wehateboys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0